Monday 14 December 2015

Q&A

Kuidas läheb?
See lihtne küsimus millele on nii raske lühidalt vastata, kui ainult sõnast 'hästi' ei piisa. Üldiselt kui kokku võtta, siis hästi on siiski see sõna, mida ma kasutaks. Aga kui pikemat seletust tahad, siis siit see tuleb. Iga päev on erinev, on superhäid päevi, on häid päevi, on normaalseid päevi, ja vahel on ka halbu päevi, kuigi ausalt öeldes neid viimaseid pole päris tükk aega olnud. Paar päeva tagasi jõudsin endamisi järeldusele, et ma olen nüüd jõudnud sellisesse punkti, kus ma olen põhiliselt kõigega harjunud ja kõik on niiöelda mugav. Perega pole enam sellist pinget, et ma nagu ei kuuluks nende hulka. Sõpru tunneks nagu juba mitmendat aastat, kodulinnas on kõik vajalikud ja mitte nii vajalikud teed unepealt selged, kultuurierinevused ja kohalikud eripärad, mis enne mulle väga imelikud ja lausa vastuvõetamatud tundusid, on nüüd juba täitsa omaks saanud, mingit suuremat igatsuslainet pole ka veel üle käinud minust, keel pole ka enam nii suureks probleemiks, eriti kui uute inimestega tuttavaks saan, siis ei pea esimese 5 minuti jooksul vabandama, et ma ei räägi flaami keelt, palun räägi minuga inglise keeles. Eksamites kaasa tegemine ja nende üle kurtmine koos sõprade ja perega pani mind tundma nagu ma nüüd kuulun kooliellu ka ikka. See on kõik üldine, siiski on sellele ka erandeid, keel pole siiski veel 100%, mis tähendab, et alati ei saa ma igas vestluses kaasa rääkida ja eksamil ei saanud paarist küsimusest aru, niiet panin pimesi mingi vastuse. Vahepeal on selline tunne, et veedan liiga palju aega teiste vahetusõpilastega ja mitte piisavalt aega kohalike sõpradega. Nagu blogist ka lugeda saab, siis peaaegu iga nädal, vahel isegi rohkem kui üks kord nädalas, teen midagi teiste võpidega, kohalike sõpradega veedan ka aega, aga seda enamasti koolis ja vahel ka peale kooli niisama oleme koos, aga väga palju Belgia peal või naaberriikides nendega ringi ei käi. Ma ei tea, võib olla ongi see normaalne, sest nendel on ju arvatavasti kõik need kohad mustmiljon korda igat pidi läbi käidud. Minul on aga hea teiste võpidega käia ringi, sest nendele on samamoodi see kõik uus ja huvitav. Need väiksed asjad (mida on veel, aga see vastus läheks ikka liiga pikaks muidu) ongi need, mis ei lase mul küsimusele kuidas läheb vastata, et suurepäraselt läheb.

Kumma riigi toit maitseb sulle rohkem? 
Oeh, no ei saa öelda et ühe või teise, Eestil ja Belgial on mõlemal väga super toite, mida ma kas praegu igatsen, või paari kuu pärast tõsiselt igatsema hakkan. Ma arvan, et kõige rohkem igatsen ma siiski Eestist sooje lõunaid, kuigi ma olen ka juba harjunud võileibade sisse ajamisega, aga see lihtsalt ei ole üldse tervislik minuarust. Belgia toitudest ei saa muidugi üle ega ümber nendest friikatest. Ja siis need kõik magusad saiakesed, mida vahel laupäeva- või pühapäevahommikuti sööme. Ja stoofvlees!

Keel?
Nagu ülevalpool mainisin, siis läheb okeilt, aga alati saab muidugi paremini. Kui kellegagi näiteks textin, siis saab päris pikad jutud maha räägitud ja silmast-silma saab ka täitsa hakkama, niikaua kuni ma räägin kellegagi kahekesi või väikses grupis. Kui on aga suurem grupp, siis on juba vähe raskem. Ja facebooki grupivestlusest ei taha ma isegi rääkida. Saan aru küll millest räägivad, aga Jumal küll, nad kasutavad siin niipalju lühendeid, 4 sõna on üheks sõnaks kokku pressitud, mingid üksikud tähed või kahetähelised sõnad, mis tähendavad pikki sõnu, no täitsa jube. Ma mõtlesin, et eesti keeles või inglise keeles kasutatakse palju lühendeid, aga jamh :D

Kas kuulad Belgia muusikat ka?
Otseselt nagu esimeseks valikuks Belgia laulud ei osutu, aga mõned mulle täitsa meeldivad ja kui näiteks raadiost tuleb, siis hea meelega kuulan, ja mõndadele oskan kaasa ka lauda.

Mis on praegu kõige raskem?
Arvatavasti keel ja kool.

Mis on praegu kõige kergem?
Ausalt öeldes, teiste vahetusõpilastega suhtlemine, nendega koos aega veetes pole absoluutselt mingit pinget ja kõik lihtsalt täiega mõistavad üksteist.

Kõige lahedam mälestus/kogemus vahetusaastast siiani?
Appi võimatu on ühte välja valida. Vahetusaasta on toonud mulle nii palju suurepäraseid võimalusi ja erinevaid kogemusi. Aga top 5 siis, mittemingis järjekorras: esimest korda elus Sinterklaasi tähistamine. Kõik YFU üritused võtan ühe punti alla kokku. Halloweenipidu. Kui me pere ja sõpradega Malmedy's käisime. Kui ma Debiga Brüsselis käisin, see oli lihtsalt nii mõnus ja naljakas ja igatpidi tore päev.

Palju ma ringi reisinud olen?
Päris palju isegi. Belgias olen veidi üle 10 linna läbi käinud, paar korda olen Hollandis käinud ja ühe korra Prantsusmaal ka.

Mida olen õppinud?
Stereotüübid on ikka nii valed! Ma teadsin seda enne ka, aga nüüd on mul sellega rohkem otsest kokkupuudet olnud. Ära lihtsalt kunagi usalada stereotüüpe, nii võid väga paljudest lahedatest kogemustest osa saada. Kõik muselmid ei taha sind maha kõmmutada, kõik tüdrukud kes ennast vägapalju meigivad ei ole bitchid, kõik flandria elanikud ei vihka walloonia elanikke, kõik meeskekaõpetajad ei ole pervod, kõik päevad Belgias ei ole vihmased jne jne

Kuidas on ilm?
Ilmast rääkides hahah, viimasel ajal on iga päev ikka sadanud, aga samas temperatuur on veidi soojem kui eestis. Aga praegu on enamasti taevas hall ja vihma kallab, ja lund ei ole. On ka ilusamaid päevi muidugi.

Praeguseks siis kõik, mu ask on alati avatud ja kõik vastused kirjutan siia, ja askis ei vasta ma midagi, et ka teised huvilised lugeda saaksid :)
_________________________________________________________________________________

Hoe gaat het?
Een gemakkelijke vraag, die is zo moeilijk om een korte antwoord te geven - als alleen 'goed' niet genoeg is. Dus, daar gaan we. Elke dag is anders, er zijn supergoede dagen, er zijn goede dagen, er zijn ca va dagen en soms zijn er ook slechte dagen. Paar dagen geleden besefte ik, dat ik ben gewend om alles, ik voel me behaaglijk. Ik voel alsof ik één met de familie ben, soms vergeet ik dat ik mijn vrienden minder dan 4 maanden ken. In Mechelen weet ik alle wegen die nodig zijn voor me - hoe kan ik naar de cinema, naar school..., de verschillen tussen de twee culturen hinderen me niet meer, ik ben gewend aan de lokale gewoonten, het taal is niet meer een grote probleem. Ik ben blij dat ik de examens meegedaan heb en zo verder. Maar waarom kan ik de vraag "hoe gaat het" niet met 'geweldig' antwoorden? Want, als je nu al gezien heb, mijn Nederlands is nog niet goed genoeg, dus kan ik elke conversatie niet volgen; er waren vragen aan de examens, die ik niet begreep. Soms denk ik, dat ik te veel doen met andere uitwisselingstudenten, en niet genoeg met mijn Belgische vrienden. Als je aan mijn blog kan lezen, bijna elke week doe ik iets met uitweisselingstudenten. Ik ontmoet met mijn Belgische vrienden ook, maar meestal alleen na school of op school. Die zijn de kleine dingen die mij en beetje storen, soms. En dit is waarom ik niet met "geweldig" antwoorden kan.

Welke eten lust je meer, van Belgie of van Estland?
Oei, het is te moeilijk om te kiezen. Ik lust alle twee, en er zijn dingen dat ik mis van Estland, en dingen die ik missen ga van Belgie. Van Estland mis ik warme lunchen het meest, denk ik. Maar ik ben al gewend aan de broodjes. Van Belgie hou ik van de frietjes. En koffiekoeken! En stoofvlees!

Taal?
Zoals ik al gezegd heb, het gaat ca va. Altijd kan beter zijn. Als ik met iemand sms'en, dan kan ik lange verhalen schrijven. En ook kan ik praten in een kleine groep, maar als de groep een beetje groter is, dan is het veel moeilijker. En, wel, facebook gropes, yeaah, ze gebruiken zo veel afkortingen. Ik verstaan wat ze zeggen, maar omg, 4 woorden zijn soms één woord (kweeni/kwni). En alle andere afkortingen, zoals mss, idd, tss, ma, na...allee hahah

Luister je naar Belgische muziek?
Niet vaak maar soms ja. Ik vind sommige liedjes echt mooi.

Wat is het moeilijkste op het moment?
Taal en school waarschijnlijk.

Wat is het makkelijkste op het moment?
Communiceren met andere uitwisselingstudenten. We begrijpen elkaar.

De beste geheugen tot nu toe?
Het is echt moeilijk om precies één geheugen uit te bringen. Maar mijn top 5 in geen orde zijn: mijn eerste keer Sinterklaas te vieren. Alle YFU evenementen(?). Halloween fuif. Malmedy met de familie en vrienden. Brussel met Debi was ook een echte leuke dag.

Hoeveel heb je gereisd?
Heel veel denk ik. Ik heb naar meer dan 10 steden in Belgie geweest, ook heb ik paar keer naar Nederland geweest en 1 keer naar Frankrijk.

Wat heb je geleerd?
Stereotypen zijn zo verkeerd! Ik wist dat al, maar nu heb ik meer gezien met mijn eigen ogen. Ze zijn nooit te vertrouwen. Niet alle moslims willen je schieten. Niet alle meisjes die heel veel makeup gebruiken, zijn bitches. Niet elke dag regent het in Belgie...

Hoe is het weer?
Spreken van het weer, het is slecht. Het regent bijna elke dag en de hemel is grijs en het is echttt winderig. Maar het is een beetje warmer dan in Estland, en geen sneeuw. Natuurlijk zijn er ook mooier dagen...soms.

Dat is alles voor nu, mijn ask is altijd open. En ja, dat was mijn eerste post helemaal in Nederlands, ik weet dat ik heel veel fouten gemaakd heb, maar just bare with me, eh?

No comments:

Post a Comment